2022 m. gegužės 20 d. Vilniaus krikščionių gimnazijoje vyko moksleivių rašto darbų konferencija, skirta ugdyti ir tobulinti mokinių pažinimo dalykinius gebėjimus, analitinį mąstymą, iniciatyvumą, kūrybiškumą ir išradingą komunikaciją.
Vilniaus krikščionių gimnazijoje 9-11 klasių mokiniams, kurie mokosi labai gerai, tiriamoji veikla yra privaloma, ji vyksta visus mokslo metus ir yra užbaigiama pavasarį konferencijoje. Vyresniųjų klasių mokiniai mokslo metų pradžioje turi galimybę pasirinkti juos dominančią darbo sritį, kuri siejasi su galbūt būsima karjeros kryptimi.
Šių metų konferencijoje buvo perskaityti 9 pranešimai iš istorijos, geografijos, lietuvių ir anglų kalbų bei fizikos ir chemijos mokomųjų dalykų. Mokiniai analizavo propagandą JAV ir SSSR Šaltojo karo metais (9 kl.mokinė Gertrūda), „Amžinoji valdžia” Šiaurės Korėjos diktatūra (10 kl. Timotiejus), Eurovizijos dainų konkursas 2014 ir 2016 metais Rusijos ir Ukrainos geopolitinių santykių kontekste (9kl. Dominyka), pažeminto žmogaus drama romane ,,Nusikaltimas ir bausmė“ (11 kl. Abigailė), anglų kalbos akcentai, jų paplitimas ir atsiradimas (9 kl. Kristina), mažoji uolienų ekspozicija (9 kl. Airidas ir Evita), elektros srovės parametrų, gautų vėjo turbina, tyrimas (11 kl. Kamilė), šviesos savybių tyrimas lazeriu (11 kl. Matas), natūralaus gydomojo muilo gamyba ir tyrimas (11 kl. Abija).
Šį nemenką visų metų iššūkį įveikusiems mokiniams buvo paruoštas ir apdovanojimas – laikas kartu Apollo boulinge. Dalinamės mokinių įspūdžiais:
– „Rašto darbą verta rašyti, nes be galo daug išmoksti – formuluoti savo mintis, nagrinėti šaltinius, dirbti paskutinę sekundę iki deadline’o. Buvo sunku, bet galiausiai visos problemos išsilydė, kai mokytoja Erika leido paragauti mūsų sunkaus darbo vaisių syvų nusivesdama į Apollo boulingą. Čia būdami galėjome pagaliau atsipalaiduoti ir pasidžiaugti kitų protingų kolegų kompanija. Taip pat artimiau susipažinome su mokyklos direktore Jūrate Bernotiene, kuri mus visus sužavėjo savo boulingo sugebėjimais. Gavome ne tik linksmai paridenti kamuolius į boulingo takelio latakus, bet ir pavalgyti skanios skanios picos.” (Abigailė 11 kl.)
– „Šiais metais, rašydama darbą aš įgijau naudingos patirties, kuri, tikiuosi, pravers ateityje. Geriau suvokiau, kaip ir kokią informaciją reikia atsirinkti, kaip formuluoti ir atsakyti į darbo uždavinius. Rašto darbo rašymas tuo pačiu buvo labai informatyvus ir naudingas procesas, jo metu papildžiau savo žinių bagažą ir panaudojau jau esamąjį.” (Gertrūda 9 kl.)
Džiaugiamės ir didžiuojamės rašto darbų dalyviais, kurie parengė tokius gerus darbus, bei dėkojame mokytojams, ugdantiems išties nuostabius ir išradingus kūrėjus.
Parengė rašto darbų koordinatorė
Erika