Įprastai semestro pabaigoje su mokiniais aptariame jų savarankiškai perskaitytas knygas. Šiais metais su 5–6 klasių mokiniais pristatymą surengėme kiek kitokį (čia padėjo kitų mokytojų dalijimasis gerąja patirtimi). Mokiniai  turėjo sukurti knygos dėžutę, t. y. iš bet kokios dėžutės  padaryti kūrybinį darbą, kuriuo pasinaudodami pasakojo apie savo perskaitytą knygą.

Dėžutę buvo galima dekoruoti kaip vieną iš pagrindinių knygos vietų (pagrindinio veikėjo kambarys, jūros dugnas ir pan.), įdėti pagrindinius daiktus, apie kuriuos bus kalbama, ar kaip nors kitaip – pagal mokinių norą.

Pristatydami knygą ir kalbėdami apie tai, kaip ir kodėl kūrė dėžutę, mokiniai aptarė:

  1. Knygos siužetą (veiksmą), bet neatskleidė visų kortų – paliko intrigą, kad kiti užsinorėtų perskaityti šią knygą J.
  2. Charakterizavo pagrindinius veikėjus (koks jų charakteris, išvaizda, ką jie mėgsta / nemėgsta veikti, kaip elgiasi su kitais ir pan.) Mokiniai galėjo pasakoti, cituoti, vaidinti.
  3. Aptarė knygoje atrandamas vertybes (pasakojo, ko galima pasimokyti).
  4. Suformulavo knygos temą, jei pavyko, problemą ir pagrindinę mintį.
  5. Papasakojo, kas labiausiai patiko, o ką darytų kitaip, jei būtų šios knygos autorius.
  6. Ar rekomenduoja šią knygą skaityti kitiems? Kodėl?

 

Klausydamiesi draugų pristatymų, vaikai uždavė klausimų ir pildė vertinimo/įsivertinimo lentelę. Mokiniai džiaugėsi tokiu knygų pristatymo būdu, nes jiems patiko tiek gaminti dėžutes, tiek jomis naudojantis pasakoti apie skaitytą knygą.

Galiausiai surengėme parodą ir knygų dėžutes parodėme mokyklos bendruomenei. Daug smalsių akių apžiūrinėjo dėžutes, klausinėjo, kas jose pavaizduota. Galbūt kurią nors knygą nusprendė ir perskaityti?

********

Taip pat per pastarąsias dvi savaites mokiniai smalsiai ir aktyviai skaitė bei pildė stendą apie knygų rekomendacijas. Lietuvių kalbos mokytoja Rūta apklausė mokinius ir paprašė sudaryti skaitytų knygų penketuką. Iš šių knygų sudarė lapelius, kuriuose buvo galima vertinti knygą:

  • Skaičiau, patiko
  • Skaičiau, nepatiko
  • Norėčiau perskaityti

Mokiniai žymėjo, diskutavo ir dalijosi įspūdžiais apie skaitytas knygas, taip pat susidarė sąrašą knygų, kurias norėtų perskaityti. Sąrašas būtinai bus perduotas mokyklos bibliotekai.

Parengė lietuvių kalbos mokytoja

Rūta Bagdonienė